Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.01.2010 20:14 - ПОЗИЦИЯ
Автор: vaskobg Категория: Политика   
Прочетен: 2656 Коментари: 4 Гласове:
2

Последна промяна: 18.01.2010 20:46


Цяла седмица  българската общественост  се занимава с особата на г-жа Румяна Желева.Става ли тя за еврокомисар или не?Извършила ли е закононарушение или не?Имали необходимите нравствени и професионални качества за тази длъжност или не?

Абсолютно всички  лостове на властта са насочили вниманието си как да се защити нейната кандидатура в Европа.Как да се оправдаят очевидни закононарушения и да се замаскира липсата на компетентност.Г-жа Румяна Желева се превърна в една адски голяма българска национална кауза,по-голяма от провеждането на политика за подобряване живота на обикновения български гражданин.Започваме от Народното събрание,преминаваме през министерство на правосъдието,българското правителство в лицето на г-н Бойко Борисов,всички дружно в един глас застанаха зад лицето Желева.Само те .Къде е българския народ?Няма го,защото вижда как юридическите правила за поведение лесно се манипулират или по-точно извращават в полза на едно лице,чиято професионална некадърност и неспособност трябва да бъде прикрита в европейската общност.

Гафът е голям.На 15.01.2010 министерство на правосъдието излезе със становище относно отправените критики за конфликт на интереси при изслушването на г-жа Румяна Желева като кандидат за еврокомисар пред европейския парламент на 12 януари 2010 година.Този документ е подписан от заместник-министъра на правосъдието Жанета Петрова, а не от титуляра г-жа Маргарита Попова.В унисон с пълната липса на компетентност  на нашия кандидат-еврокомисар   се включва и г-жа Петрова,бивш съдия от Върховния административен съд.Правосъдното министерство с лека ръка обяви че Правилника за организация и дейността на Народното събрание не със статут на закон,т.е може да си направим заключение че за г-жа Румяна Желева немогат да важат правилата с които се съобразяват всички народни представители избрани в Република България.Това направо шокира българската общественост.Определени хора назначени на отговорни и висши държавни постове не познават Българската Конституция,не познават българското законодателство.

Българската Конституция,Правилника за организация и дейността на Народното събрание,Закона за публичност на имуществото на лица,заемащи висши държавни длъжности,Закона за избиране на членове на европейския парламент от Република България,Закона за предотвратяване и разкриване на конфликт на интереси,Закон за администрацията това са основните нормативни актове където се крие разковничето на проблема г-жа Желева.

Конституцията на Република България в чл.73 постановява,че организацията и дейността на Народното събрание се осъществява въз основа на Конституцията и на правилник,приет от него.По своята правна същност Правилника за организация и дейност на Народното събрание е нормативен акт,това го знае всеки студент първи курс право,когато сяда на скамейката и слуша лекции по конституционно право.Неговите разпоредби имат предимно завоалиран харакетер,подобно на самите конституционни правила за поведение.Това води до объркване на редица „видни” правни мислители в разни министерства,агенции,департаменти и т.н.Когато си назначен на висша държавна длъжност е необходимо да притежаваш нужните знания,фантазия и творческо мислене.,наред с бърза реакция за действия когато е необходимо.Правосъдното министерство изпълни политическа поръчка,погазвайки основни правни принципи,заставайки зад г-жа Желева,правейки жалък опит да бъде спасена нейната кандидатура и да бъде оневинена за очевидни закононарушения които е извършила.Наред с всичко това заместник-министъра на правосъдието в прав текст показва не само пред нас,но и пред европейската общност на какво ниво се намира нашата съдебна система.Г-жа Жанета Петрова е лице на правосъдното министерство,вместо да накажат и порицаят истинския закононарушител и да дадат урок на всички че подобни действия няма да бъдат толерирани никога повече те си вкараха страхотен автогол.

Съгласно Конституцията на Република България актовете които приема Народното събрание са –закони,решения,декларации и обръщения.Кой приема ПОДНС и какъв е статута му г-жо Заместник-министър?Трябва ли да Ви върнем отново на банките в юридическите факултети за да си припомните основни правни понятия ?ПОДНС се приема от всяко ново народно събрание ,не е нито решение,нито обръщение,нито декларация.ПОДНС е нормативен акт(закон).Има точно определени правила за поведение,които са задължителни за всички народни представители,в някои случаи и за отделни физически/юридически лица,различни от тях.След като публично обявихте ПОДС че няма статут на закон знаете ли какви ще бъдат последствията ?Ще може ли  сега свободно всеки народен представител да привиква български граждани за да се дават примерно обяснения,ще се подчини ли лицето Х на една подобна беседа утвърдена в правилник,а не в закон?Ще може ли народния представител свободно да посещава  държавни/общински органи,учреждения,организации и т.н.,позовавайки се на правилник, а не на закон?Ще могат ли сега свободно нашите народни представители да участват в търговски дружества и да извършват търговска дейснот паралелно с работата си в Народното събрание?Те не нарушават закон според правосъдното министерство.

Съгалсно чл.68 от Конституцията на Република България народните представители немогат да изпълняват друга държавна служба или да извършват дейност ,която според закон  е несъвместима с положението на народен представител.Т.е. пълномощията на един народен представител може предсрочно да бъдат прекратени поради несъвместимост,съгласно чл.68 от Конституцията.Тази несъвместимост на даден народен представител се установява не от правосъдното министерство ,а от Констиционния съд и той може да вземе решение за предсрочно прекратяване на неговите пълномощия.

Какаво е правното положение на нашия народен представител погледнато през призмата на конституционните норми.Тук вече говорим за парламентарист-професионалист.Чл. 68 говори за незаемане на друга държавна служба,т.е. народния представител е на държавна служба,това е неговата професия.Ако приемем че ПОДНС не е закон, то неможе да бъдеш народен представител,т.е единстевната несъвместимост ще бъде   ако си на държавна служба.Пореден правен абсурд.

Наред с това уважаеми сънародници съгласно чл.19 ал.1 от Закона за администрацията определя органите на изпълнителната власт на централни и териториални.Ал.2 посочва кои са централните органи,а именно-Министерски съвет,министър-председателя,заместник-министър председателите,отделните министри,т.е г-жа Румяна Желева като наш външен министър е част от държавната администрация,орган на изпълнителната власт и при това централен орган.Нека сега погледнем и ал.6 на същия този чл.19 от Закона за администрацията,който гласи следното(последното изменение е от ДВ,бр.94 от 2008г.,в сила от 01.01.2009г.):

Министър-председателят, заместник министър-председателите, министрите, заместник-министрите, посочените в чл. 19, ал. 4 еднолични органи и техните заместници и членове на колегиални органи, областните управители и заместник областните управители не могат да:

1. заемат друга държавна длъжност;

2. упражняват търговска дейност или да са управители, търговски пълномощници, търговски представители, прокуристи, търговски посредници, ликвидатори или синдици;

3. са членове на орган на управление или контрол на юридическо лице с нестопанска цел, търговско дружество или кооперация;

4. упражняват свободна професия, с изключение на научна или преподавателска дейност или упражняване на авторски и сродни права.

На 20.05.2007 година г-жа Румяна Желева е избрана за евродепутат.За нея важат всички национални общи правила за поведение които е необходимо да бъдат спазвани от родните народни представители в Република България.ПОДНС забранява участие в търговски дружества,извършване на тръговска дейност.Така до 09.04.2009 година,нашия кандидат-еврокомисар е в пълно противоречие две години с изискванията на родното ни законодателство.Това е новия морал,който наложиха новите управляващи за който така дълго и нашироко непрекъснато говореха преди парламентарните избори от 2009 година.

Следва прехвърляне на дружествените дялове ,на 27.07.2009 година е избрана за министър на външните работи.На 30.07.2009 година подава декларация за конфликт на интереси в качеството си на миснитър на външните работи.В нея посочва че е управител или член на орган на управление на две сдружения.Вижте сега чл.19,ал.6 от Закона за администрацията какво гласи!Има ли нарушение?Естествено да!Какво прави правосъдното министерство?Оправдава г-жа Желева по един аматьорски начин.Наред с това външният министър декларира че преди дата на избирането й е участвала в управлението на две търговски дружества, не едно както се тръби в медиите.

Изводът който може да се направи :г-жа Желева е в нарушение на българското законодателство,изразяващо се в  несъвместимост по смисъла на чл.68 от Конституцията на Република България във връзка с Правилника за организация и дейност на Народното събрание,налице е и конфликт на интереси от страна на кандидат-еврокомисаря и настоящ външен министър.Единственият изход от тази ситуация е г-жа Румяна Желева да се откаже сама от кандидатурата си за еврокомисар.Това е най-достойното решение, за да спасим имиджа на България пред европейската общност.


http://www.ideyazabulgaria.org/index.php?option=com_content&view=article&id=1728:2010-01-18-17-49-06&catid=1:nai-novoto1&Itemid=52




Тагове:   позиция,


Гласувай:
2



1. анонимен - поредният казус, унизитилен за народа
17.01.2010 22:29
но гордост за "елита"..:))
цитирай
2. анонимен - остави имиджа
18.01.2010 10:19
по-важно е ние да се спасяваме :))
цитирай
3. анонимен - следва ББ да анулира договора за винетките със СИБ
19.01.2010 13:50
Сн С
цитирай
4. vaskobg - подробно описание
24.01.2010 21:53
http://www.ideyazabulgaria.org/index.php?option=com_content&view=article&id=1751:2010-01-23-12-12-08&catid=102:2010-01-23-11-11-54&Itemid=151
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vaskobg
Категория: Политика
Прочетен: 173484
Постинги: 26
Коментари: 167
Гласове: 184
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930