Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.11.2009 21:51 - Дъщеря ми е мъртва. Боя се, че ще я обвинят за това (ТРУД) - 2005/6/28
Автор: vaskobg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 24612 Коментари: 54 Гласове:
11

Последна промяна: 18.11.2009 21:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


31 май 2005 г., 10 часа вечерта. Двама влюбени прегърнати пресичат столичния булевард "Цариградско шосе". Пръска дъжд, но по лицата им личи, че те усещат no-скоро валежа на щастие. Крачат бавно, събрали света под един пъстър чадър.
Точно тогава смъртта връхлетява девойката. Животът й отнася мигновено един забързан ситроен.
"Катастрофата стана съвсем изневиделица", ще изплаче по-късно младежът. След като се събуди в "Пирогов" осакатен.
"Приятелката му е жертва на убийство по непредпазливост", коментират полицаи от СДВР. Те знаят, че неволният убиец е техен колега. И не са особено словоохотливи. Свиват рамене и когато ги питаш защо пътното произшествие остава дълго време неизвестно за пресата.
"Боя се, че за смъртта на дъщеря ми няма да има наказан", предвижда пребледнял бащата в траур.
Поместваме (виж по-долу) опасенията, които той има за провал на разследването. Надеждата ни е те да не се потвърдят в съдебната практика.

Казвам се Владимир Брезоев. Експерт бях в 39-ия парламент. Съпругата ми е преподавателка в Университета по национално и световно стопанство (УНСС). Там беше студентка и дъщеря ми Ани. Специалността й беше "Международни икономически отношения". Ние имаме и един син на 16 години.
Сега разбирам колко щастливо семейство сме били. А днес...Много слабо ще бъде да кажа, че съм един изключително нещастен баща.
Така е от 31 май вечерта.
Към единайсет и пет ми позвъниха вкъщи от "Пирогов": "Дъщеря ви е в тежко състояние. След катастрофа."
Обаждаше се майката на момчето, с което Ани е била, когато ги е блъснала онази кола. Те дружеха от около година. Движеха се в един и същ приятелски кръг. В него бяха все добри деца. Всичките ги опознах, обаче със закъснение... чак след като с Ани се случи най-страшното. Те са привърженици на едно направление на електронната музика. Много са чувствителни, интелигентни. Музиката, която обичат, има особено, философско значение. Дъщеря ми композираше, импровизираше... Как съжалявам, че не съм говорил повече с нея приживе!... Но тя бе дете, което не създава проблеми. Способна беше, трудолюбива, умерена. Всичко ще премисли, ще планира, ще подреди: от подготовката на уроците и заниманието и с музика до най-простото пресичане на улицата... Така разумна е била и в последните минути от живота си, сигурен съм. И не искам някой да й вмени вината за собствената й смърт.
Кръвта й изтича до капка
Та в онази страшна нощ се втурнахме с жена ми към болницата. Направихме невероятни, безсмислени усилия да спасим живота на дъщеря ни. Не искахме да вярваме на лекарите, които ни казаха, че положението е безнадеждно - че от тежката катастрофа тя има кръвозагуба около 70 процента. Направиха й животоспасяваща операция. Но част от вътрешните органи продължиха да кървят. Наложи се да я "отворят" втори път. И тогава кръвта й изтече на 100% .
Отиде си на 5 юни. Още не проумявам, че е завинаги.
Дълго време мина, преди да се съвзема и да разпитам приятеля й: как стана нещастието?
Двамата тръгнали от паметника на Съветската армия да пресичат булеварда, срещу турското консулство. Целта им била да стигнат до маршрутката, с която Ани редовно се прибираше вкъщи. Не бързали. Имали още 15 минути по разписание. Валяло. Преди да стъпят на платното, те изчакали да мине приливът на дъжда. Огледали се. Наблизо нямало коли, като изключим спрените
на светофара на кръстовището пред Ректората. Тръгнали спокойно, с умерена крачка. Той носел чадъра в лявата си ръка, а с дясната бил прегърнал Ани през рамото.
Точно тогава ги блъснал един ситроен. По-късно разбрах: той бил с полицай зад волана... От удара тялото на дъщеря ми прелетяло 6 - цели шест! - метра. На момчето пък му се строшил кракът. От болката паднало веднага в безсъзнание. И не помни точно: що и как е станало. Тук трябва да кажа, че дъщеря ми никога не е пила, пушила или злоупотребявала с каквото и да било. Напълно трезвен е бил и приятелят й. Пресичали са предпазливо. Вярно, не са били на пешеходна пътека. Но и дума не може да става, че са връхлетели като несвестни върху някаква кола. А в този смисъл - изглежда - се защитава шофьорът.
Разследването - при военни магистрати
Случаят се изяснява от военен следовател. Тъй като шофьорът е сержант от МВР. Охранявал президентството. Не го познавам. Тръпки ме побиват като си помисля, че може да го видя на живо.
Но видях колата му. На паркинга пред партийния дом. Познах я по стъклото. То е счупено на височината на моята Ани. Сигурно се е ударила в него с главичката си...Като го казвам, душата ми се скъса на две...
Разгледах колата и на другия ден: тя е. Няма грешка. Същата кола. Зловещата!
Но защо е тук?!- недоумявах. Нима не трябва да е някъде на отговорно пазене ? Та тя е доказателство в разследването. Не трябва л.и от нея - примерно - да се вземе ДНК материал? Не е ли нужна на експертите, за да разгледат пораженията?...
При това ежедневното й паркиране до президентството означава, че полицаят, който погуби момичето ми, си ходи - както обикновено, на работа. И му плащат -забележете! - да пази реда. И си шофира даже, все едно че нищо не се е случило!
Като е тъй, запитах се: дали ще има справедливост по делото за смъртта на моята дъщеря? Дали някой няма да манипулира разследването, за да вмени на
мъртвата вина?
Ангажирах адвокатка. Тя ми обясни, че разследващите няма лесно да стигнат до истината.
Валяло е по време на и след катастрофата. И са измити всякакви следи. Няма дири от гуми, не може да се измери спирачният път, трудно е да се определи точното място на сблъсъка. Разчита се на опитността и почтеността на експертите. И на показанията на свидетелите от две минаващи покрай местопроизшествието леки коли.
...Всичките ми подозрения се потвърдиха като чух, че някои от очевидците са променили вече първоначалните си показания в полза на шофьора. Заявили, че Ани и момчето са тичали, пресичайки и че са се появили от посока, точно противоположна на действителната.
Разговарях с хора като мен - чиито близки са загинали при катастрофи. И разбрах, че е едва ли не редовна практика на правораздаването да се прехвърля цялата вина на загиналите. Такава стькмистика е вероятно още по-възможна, ако обвиняемият е полицай. Посъветвах се със специалисти по пътните произшествия. Според тях тялото на детето ми нямаше да излети на метри, ако ситроенът, който го е блъснал, се е движил със скорост до 60 км/час. Освен това е явно, че шофьорът е карал с отклонено от нещо внимание. Инак как да не забележи двамата пресичащи младежи?! Аз знам, че дъщеря ми няма да се върне, ако ще шофьорът да изгние в затвора. Обаче искам справедливост. Тъй като тя е нужна за живите.... И моля всички: припомнете си и за "Лим" и за "Индиго". И затова как още се точат процесите. И ми кажете: не ли е масовата безнаказаност, която отвори в България толкова много детски гробове?

Вместо заключение: "Труд" няма как да узнае със сигурност на този етап дали опасенията на опечаления баща, че няма да дочака справедливост, са основателни. Делото е още зад завесата на следствената тайна. Обнадеждаващото е, че папките са на бюрата на опитни военни магистрати. Те могат, ако искат, да отсеят и отстранят всякакви опити за манипулации.


Автор: Анна ЗАРКОВА


Тагове:   дъщеря,   труд,   боя,


Гласувай:
11



1. vaskobg - 1
18.11.2009 21:55
има ли справедливост?
цитирай
2. dorichela - настръхнах, като го прочетох. . . ...
18.11.2009 21:59
настръхнах, като го прочетох... Като шофьор бих казала,че може да са били с тъмни якета и при занижена видимост, че не са пресичали, където трябва, но като човек ще кажа, че трябва да има справедливост, дори при "непредпазливост".... А и определено скоростта не е била съобразена с условията...
Вярно е,че нищо няма да ги върне, но нека който трябва да си понесе вината...
цитирай
3. vaskobg - 2
18.11.2009 22:04
това, което най-много ме дразни в случая, е чувството за безнаказаност, което изпитват някои хора.. а и не само те. Ще гръмне човек, голяма работа, или ще му проточат делото с години, или просто ще си купят оправдание, ако въобще го хванат. Ще блъсне човек на улицата, егати, точно днес ли трябваше да ми се случи, бързам за някъде?Аз съм адвокат и се сблъскавм с това всеки ден...до кога ще има война по улиците...?страх ме е да пътувам честно казано...
цитирай
4. dorichela - Мен ме е страх от тия, дето си купуват ...
18.11.2009 22:26
Мен ме е страх от тия, дето си купуват съвест... Защото не може така! Точно както казва човек, че ще те блъснат и ще си виновен..
цитирай
5. valsodar - Цариградско шосе?
18.11.2009 22:40
Правилно ли прочетох, че са пресекли шосе със статут на градска магистрала??!
цитирай
6. анонимен - пресичат столичния булевард "Цариградско шосе"
18.11.2009 22:45
Къде пресичат? Зелен светофар, подлес или между тях?
цитирай
7. анонимен - настръхнах, като го прочетох. . . ...
18.11.2009 23:16
Да, и аз настръхнах. Ужасна история, жалко за младото момиче и за трагедията на семейството...

Ама хора, не може всеки да си пресича където си иска. Надали шофоьорът е ударил нарочно децата. Вали, не се вижда нищо, те пресичат където им е най-пряко, влюбени, гушнати, под чадърче. Помислете малко...
цитирай
8. vaskobg - 3
18.11.2009 23:29
булевард със статут на магистрала ей Богу това понятие в ЗДвП не бях чувал....
цитирай
9. анонимен - тъжно...
18.11.2009 23:36
тъжно...
цитирай
10. prado - Къде пресичат? Зелен светофар, ...
19.11.2009 00:10
анонимен написа:
Къде пресичат? Зелен светофар, подлес или между тях?

Ясен си ми - а ограничението в градски условия е 50 км,
подлес се казва на ниските дървета и храсти, които растат под основния вид горска растителност в условията на липса на преки слънчеви лъчи - и ти там си расъл, иначе щеше да напишеш "подлез"
Карбовски говореше вчера за директна саморазправа, ако не започнат да работят правохранителите и правораздаващите органи - а който не е принуден да прибегне до вендета, да прибегне до някоя цивилизована страна
цитирай
11. анонимен - :(
19.11.2009 01:22
Г-н Брезоев, малкото, което познавам от Вас, ми е достатъчно да ви определя като много силен човек.Всяка седмица си говорим за политология, за демокрация, за защита на малкия, но тези трагедии, които вече се превърнаха в част от ежедневието ни, обезсмислят всичките ни думи и дискусии.Къде е държавата - срещу нас, къде са законите - там, където трябва да са, но за жалост само, за да се нарушават.Къде е справедливостта, къде е мярата ни за обективност, а човечността.
Прекрасната ни родина си има една отвратителна държава, пропита от а-морални хора и гниеща от всекидневните им абсурди и извращения.
И какво му остава на малкия човек - да се сгуши плахо в ъгъла и с мъка и несрета...а справедливостта...не трябва да е така, мамка му, не трябва
цитирай
12. rat - За да излети след удар тяло на 6 ме...
19.11.2009 09:06
За да излети след удар тяло на 6 метра, скоростта е била над 70 км/ч.
Тия идиоти дето коментират някакви простотии за "градски магистрали", освен че са идиоти както вече казах, са и малоумни..............В градски условия скоростта е ясна и тя е 50 км/ч.
Стават грешки обаче, дори и най опитния шофьор може да бъде разсеян за секунда, а когато скоростта е висока това е достатъчно. Там е адски опасно място, а много често съм виждал да пресичат хора. А това, че г-на си ползва колата изобщо не ме учудва, нашата полиция е в окаяно състояние, държава в държавата. Тъжна история.
цитирай
13. анонимен - Чувството за безнаказаност
19.11.2009 09:08
Чувството за безнаказаност идва от овчедушието на народа ни. Я идете в някое сицилианско село да откраднете нещо. На сутринта ще ви намерят с прерязано гърло. Ако се либерализира закона за притежаване на оръжие, всеки ще може да се защитава. И като започне Дивия запад по улиците, мутрите ще ходят с малко по-приведени глави, а полицията или ще започне да работи, или ще стане ненужна.
цитирай
14. анонимен - Трудно ми беше да здържа сълзите си ...
19.11.2009 09:11
Трудно ми беше да здържа сълзите си докато четох тази история! Живея близо до мястото на инцидента и се замислих, Боже, а колко пъти и аз съм пресичала там?! Ами ако бях аз. Факт е, там никой не спазва ограниченията за скоростта. А има парк и съответно много деца, които пресичат там. Страх ме е, че Ани няма да е единствената жертва! Въпрос на време е да е някое дете! :-((( Не искам да съм лош пророк, но това е истината! Н тази наша столица всички много бързат, всички или почти всички карат с превишена скорост и никой не си мисли, че утре жертвата може да е неговото дете! Горкото момиче! Да почива в мир! А за родителите й мога да кажа само едно. Знам, че нищо не е в състояние да изтрие сълзите ви, защото Ани няма да се върне, но нека справедливостта възтържествува и виновният си получи наказанието. А на вас желая много сили и смелост да продължите напред. Сигурна съм, че Ани където и да винаги ще ви обича и би искала да знае, че сте щастливи!
цитирай
15. анонимен - В България не може да се разчита на ...
19.11.2009 09:21
В България не може да се разчита на правосъдие. Българският съд откровено се подиграва с всеки, който има наивността и неблагоразумието да потърси от него справедливост. Работещите в българската съдебна система - с малки изключения - са безотговорни, неморални, некомпетентни и корумпирани. Вчера гледах репортаж по bTV, където един видински съдия през смях обясняваше защо според него да събориш с удари човек на улицата не е престъпление.
цитирай
16. анонимен - майка
19.11.2009 09:24
направо съм потресена!не знам какво да кажа.не искам децата идвете ми красиви внучета да живеят в тази държава!жалко е .... за нас и нашите деца...
цитирай
17. анонимен - има ли справедливост? Много е ...
19.11.2009 10:12
vaskobg написа:
има ли справедливост?


Много е тъжно когато така безсмислено си отиват от нашия несъвършен свят млади хора.То е повече от ясно,че виновният няма да бъде наказан.И това ние се научихме да приемамаме като нещо нормално.Констатираме и се примиряваме.Какво ни става бе, хора? А утре ако нас ни сполети същата участ? Просто ще минем на страната на потърпевшите и пак ше се питаме и ще тъжим и нищо няма да правим за да търсим справедливост.А защо тези,от които очакваме да раздадат тази справедливост нищо не вършат? Ами то се разбра наскоро.Колко ли още "Красьовци"има сред нас?Те могат всичко!За много пари!И моля ви представете си кои "пазаруват" при него!Тези от които очакваме да раздават справедливост.Е това ако е държава,здраве му кажете!И още се питаме "Защо децата ни не искат да остават тук?"Ами защото ние сами им показваме вратата!Жалко за нас,че допускаме това да се случва на нашите деца!И май е вярна поговорката за лудия и зелника.Да,вярна е,но много боли когато нещастието влезе в твоя дом.
цитирай
18. анонимен - Хора, ма това е ЦАРИГРАДСКО, аз съм ...
19.11.2009 10:14
Хора, ма това е ЦАРИГРАДСКО, аз съм шофьор, това шосе ми е било винаги кошмарно, като карам по него имам винаги усещане за напрежение , на лоша енергия в него!Но нека не виним вигани и само шофьорът, за всичко има правила за движение, всички трябва да ги спазваме, в САЩ когато пешеходец пресича магистрала, а това шосе е със статут на градска магистрала, му казват самоубиец!!
цитирай
19. noncho - Има 2 гледни точки...
19.11.2009 10:15
Съгласен съм, че в България е така - щом е полицай го прикриват. Но колкото и да го боли бащата НА ЦАРИГРАДСКО НЕ СЕ ПРЕСИЧА! Още повече при такива условия на намалена видимост и НЕбързане.
prado, там ограничението е 80.
Не оправдавам никой, нека има разследване. За съжаление, ако двете(или дори едната) страни по инцидента бяха малко по-внимателни сега нямаше да си пишем тук.
цитирай
20. анонимен - трябва да има справедливост и всеки ...
19.11.2009 10:25
трябва да има справедливост и всеки да бъде наказан според отговорността си пред закона. НО ХОРА, МОЛЯ ВИ НЕ ПРЕСИЧАЙТЕ, КЪДЕТО НЯМА ПЕШЕХОДНА ПЪТЕКА ИЛИ ПОДЛЕЗ!!!
цитирай
21. rat - Съгласен съм, че в България е така - ...
19.11.2009 10:26
noncho написа:
Съгласен съм, че в България е така - щом е полицай го прикриват. Но колкото и да го боли бащата НА ЦАРИГРАДСКО НЕ СЕ ПРЕСИЧА! Още повече при такива условия на намалена видимост и НЕбързане.
prado, там ограничението е 80.
Не оправдавам никой, нека има разследване. За съжаление, ако двете(или дори едната) страни по инцидента бяха малко по-внимателни сега нямаше да си пишем тук.

Абе вие сте адски тъпи парчета, извинявай ама не се сдържам да ти кажа, че или си с дървена глава или не четеш внимателно, разрешената скорост от 80 км/ч не е в ТАЗИ ЧАСТ където са пресичали децата. СТАВА ДУМА ЗА УЧАСТЪКА ПРЕД ПАМЕТНИКА НА СЪВЕТСКАТА АРМИЯ. Сега дано си разбрал.
цитирай
22. анонимен - sachusvstvam na roditelite i sa...
19.11.2009 10:27
sachusvstvam na roditelite i sajalqvam za golqmata im zaguba! No s risk vsichki da skochat sreshtu men - na Carigradsko shose e zabraneno da se presicha i poradi nespazvaneto na tazi zabrana sa zagivali mnogo hora, ot tqh i shofiori opitali se da izbegnat presichashtiq. A konkretno na tova mqsto ima dva podleza. Za Carigradsko ogranichenieto ne e 50, a 80 km. i osobeno v atmosferni usloviq, kogato vidimostta e namalena, riskat ot podobna tragediq e ogromen. Otnovo saboleznovaniq na roditelite i hora MISLETE MALKO, BE, DA MU SE NEZNAE!!!
цитирай
23. анонимен - Съжалявам наистина, каквото и да ...
19.11.2009 10:32
Съжалявам наистина, каквото и да кажа просто ще е безмислено при такава трагедия... Но Цариградско шосе НЕ СЕ ПРЕСИЧА ПРИ НИКАКВИ ОБСТОЯТЕЛСТВА... запомнете го - НЕ СЕ ПРЕСИЧА. В случая шофьорът не знам как може да е виновен... Жалко за момичето, а и за близките й...
цитирай
24. vaskobg - 4
19.11.2009 10:44
Дълго време мина, преди да се съвзема и да разпитам приятеля й: как стана нещастието?
Двамата тръгнали от паметника на Съветската армия да пресичат булеварда, срещу турското консулство. Целта им била да стигнат до маршрутката, с която Ани редовно се прибираше вкъщи. Не бързали. Имали още 15 минути по разписание. Валяло. Преди да стъпят на платното, те изчакали да мине приливът на дъжда. Огледали се. Наблизо нямало коли, като изключим спрените
на светофара на кръстовището пред Ректората. Тръгнали спокойно, с умерена крачка. Той носел чадъра в лявата си ръка, а с дясната бил прегърнал Ани през рамото.
Точно тогава ги блъснал един ситроен.
цитирай
25. анонимен - така,
19.11.2009 10:45
ако катастрофата е станала срещу турското коснулство идващи от паметника на съветска армия, следователно катастрофата е станала на бул. Цар Освободител, не на Цариградско шосе.
Разбира се, това не променя факта, че не са пресичали на сфетофар или пешеходна пътека.
цитирай
26. анонимен - ...
19.11.2009 11:04
Ами полицаи пуснаха Стависки да изпотрепе други хора. А както се казва защо Стависки да може, а редовият сержант да не мое. Така мисли редовият сержант.

И така мисли, защото няма народ, който да го накара да мисли по друг начин.

И аз искам да се включа в темата с разрешената скорост в този участък. Разрешената скорост в този участък е 50 километра в час. Видимостта е перфектна при всякакви метеорологични условия.
цитирай
27. анонимен - справедливост?
19.11.2009 11:09
vaskobg написа:
има ли справедливост?

зависи каква справедливост търсите?
От една страна разбирам мъката и желанието за "справедливост" на родителите на загиналото момиче, със сигурност и аз така бих се чувствал в такава ситуация.
Но да погледнем малко отстрани нещата.
Младежите са пресичали булевард който в този участък има 5 (пет) платна. Разполагали са с достатъчно време, от двете страни на отсечката на не повече от 300 метра има подлез и светофар с пешеходна пътека.
Аз самият често минавам по тази отсечка както пеша така и с автомобила си, като пешеходец никога не съм си и помислял да съкратя няколко стотин метра и да пресека въпросната отсечка, дори и през деня и при добри атмосферни условия! Също така мога като шофьор мога от опит да споделя че в този участък движението е много натоварено има няколко колони с автомобили които ангажират вниманието на водача и пречат на видимоста. "На косъм" няколко пъти съм успявал да избегна пресичащи пешеходци дори и при скорост по ниска от 50км/ч.
В този смисъл искам да кажа, че по-скоро подкрепям водача и не одобрявам написаният в този дух материал.
По скоро би трябвало да споделите този горчив опит с други родители с идеята да възпитават децата си към наистина най-сериозно отношение към движението на пътя.
цитирай
28. анонимен - Знам, че ще прозвучи гадно...
19.11.2009 11:21
... и че ще ме оплюете, но аз за разлика от вас не изпитвам никакво съчувствие към загиналите. Като пресичат където не трябва - да умират. Много е лесно да се хвърли вината на шофьора, но някой отчита ли, че може и те да са виновни, да не са погледнали внимателно, например. Версии много. Не искам да оправдавам и шофьора, защото и аз ежедневно съм свидетел на идиотските изпълнения на някои от тях, но като се търси справедливост, нека гледаме обективно на нещата.
цитирай
29. vaskobg - 5
19.11.2009 11:25
С присъда № 33 от 18.12.2007г., постановена по н.о.х.д. № 5184/2005г. СГС, НО, 21-ви състав е признал подс. СТ. Н. Д. за ВИНОВЕН в това, че на 13.03.2000г. около 19.30 часа в гр.С., на бул."А. М.” срещу спирка на градския транспорт „Бл. ” при управление на МПС автомобил „ВАЗ 2107” с ДК № нарушил правилата за движение, установени в чл.21, ал.1 от ЗДвП „При избиране на скоростта на движение на водача на пътното превозно средство е забранено да превишава следните стойности на скоростта в км/ч: пътно превозно средство от категория „В" в населено място 50 км/ч" и по непредпазливост причинил смъртта на К. Н. Н., като след деянието е направил всичко, зависещо от него за оказване помощ на пострадалия, поради което и на основание чл.343а, ал.1, б."б" от НК вр. чл.343, ал.1, б."в" НК вр. чл.342, ал.1, пр.З НК и чл.78А, ал.1 от НК вр. чл.2, ал.2 от НК го ОСВОБОДИЛ ОТ НАКАЗАТЕЛНА ОТГОВОРНОСТ като му е наложил АДМИНИСТРАТИВНО НАКАЗАНИЕ „ГЛОБА" в размер на 1000 лева
цитирай
30. vaskobg - 6
19.11.2009 11:27
С присъда от 20.12.2006г, на СГС, наказателна колегия, 8 състав, постановена по НОХД № 1967/2006г., подс. Т. Д. е признат за виновен в извършване на престъпление по чл.343а, ал.1, б.”б” НК , а именно- че на 06.08.2004г., в гр.С., в кв.”Л.”, при управление на МПС л.а. „Форд Мондео”, с ДК № , нарушил правилата за движение по пътищата, визирани в чл.20, ал.2 ЗДвП и по непредпазливост причинил смъртта на пешеходеца И. С. Н., като след деянието направил всичко зависещо от него, за да окаже помощ на пострадалия. Наложено е наказание на подс.Д. от 6 месеца лишаване от свобода, изтърпяването на което е отложено по реда на чл.66 НК, за срок от 3 години, считано от влизане на присъдата в сила. С присъдата е постановено и лишаване от право подсъдимият да управлява МПС за срок от една година, осъден е да заплати 800 лв. разноски по делото като същевременно е оправдан по първоначално повдигнатото обвинение по чл.343 НК.
цитирай
31. vaskobg - 7
19.11.2009 11:28
По изложените съображения и на основание чл.337 НПК, съдът
Р Е Ш И:
ИЗМЕНЯ присъда от присъда от 20.12.2006г, на СГС, наказателна колегия, 8 състав, постановена по НОХД № 1967/2006г. , като на основание чл.78а НК, ОСВОБОЖДАВА подс.Т. И. Д. от наказателна отговорност за извършено престъпление по чл.343а, ал.1, б.”б” НК , а именно- че на 06.08.2004г., в гр.С., в кв.”Л.”, при управление на МПС л.а. „Форд Мондео”, с ДК № , нарушил правилата за движение по пътищата, визирани в чл.20, ал.2, изр.последно ЗДвП и по непредпазливост причинил смъртта на пешеходеца И. С. Н., като след деянието направил всичко зависещо от него, за да окаже помощ на пострадалия и му НАЛАГА АДМИНИСТРАТИВНО НАКАЗАНИЕ глоба от 700 /седемстотин/лв., като го оправдава по първоначално повдигнатото обвинение за нарушаване разпоредбите на чл.20, ал.2, изр.1 ЗДвП.
ПОТВЪРЖДАВА присъдата в останалата му част.
цитирай
32. vaskobg - 8
19.11.2009 11:30
http://bezopasnost.bg/upload/docs//02_nac_strategy_deca.pdf
цитирай
33. анонимен - mik
19.11.2009 11:45
Разбирам напълно трагедията, съжалявам и съчувствам! Ужасно нелепа смърт! НО, извинявайте - в държавата цари несправедливост и беззаконие, точно по наша вина - има правилник за движение по пътищата, не може едни да го спазват, а други не. Напълно логично е починалото дете, да излезе виновно, както и приятеля й защото са били в нарушение. Ако това се бе случило на пешеходна пътека или светофар - повярвайте, нещата щяха да стоят по друг начин. Изводът е - нека спазваме законите, макар и само заради нашата сигурност!
цитирай
34. rat - . . . и че ще ме оплюете, но аз за раз...
19.11.2009 12:14
анонимен написа:
... и че ще ме оплюете, но аз за разлика от вас не изпитвам никакво съчувствие към загиналите. Като пресичат където не трябва - да умират. Много е лесно да се хвърли вината на шофьора, но някой отчита ли, че може и те да са виновни, да не са погледнали внимателно, например. Версии много. Не искам да оправдавам и шофьора, защото и аз ежедневно съм свидетел на идиотските изпълнения на някои от тях, но като се търси справедливост, нека гледаме обективно на нещата.

Лиценз се издава на шофьорите. Никой не ходи на курсове за пешеходец. В ГРАДСКА СРЕДА ШОФЬОРЪТ ТРЯБВА ДА ОЧАКВА ДА ИЗКОЧИ ОТВСЯКЪДЕ ЧОВЕК. Я ми кажи кати си толкова директен, там знак забранено преминаването на пешеходци има ли? Такъв знак съм виждал само пред ЦУМ. И пак ще се повторя, в централните градски части не бива да се кара с превишена скорост, в България 95 % от катастрофите заъвршващи със смърт са заради превишена скорост. А ограничението 50 км не е измислено случайно при удар на човек с такава скорост шанса да оживее е с 80 % по-голям от шанса при удар със скорост над тази.
цитирай
35. rat - Разбирам напълно трагедията, с...
19.11.2009 12:17
анонимен написа:
Разбирам напълно трагедията, съжалявам и съчувствам! Ужасно нелепа смърт! НО, извинявайте - в държавата цари несправедливост и беззаконие, точно по наша вина - има правилник за движение по пътищата, не може едни да го спазват, а други не. Напълно логично е починалото дете, да излезе виновно, както и приятеля й защото са били в нарушение. Ако това се бе случило на пешеходна пътека или светофар - повярвайте, нещата щяха да стоят по друг начин. Изводът е - нека спазваме законите, макар и само заради нашата сигурност!

Още един! Изморих се вече.
Правилника за движение по пътищата се учи само от шофьорите. Пешеходците не го учат. И пак повтарям говорим за центъра на града бе хора осъзнайте се. Тук причината за тази трагедия основно е била високата скорост. Колко то вас са наблюдавали с каква безумна скорост летят колите при ограничение от 50 км.
Съветвам автора на постинга да махне модерацията на коментарите. Утежнява излишно дискусията, а тя наистина е важна.
цитирай
36. анонимен - Съгласен съм, че в България е така - ...
19.11.2009 12:19
noncho написа:
Съгласен съм, че в България е така - щом е полицай го прикриват. Но колкото и да го боли бащата НА ЦАРИГРАДСКО НЕ СЕ ПРЕСИЧА! Още повече при такива условия на намалена видимост и НЕбързане.
prado, там ограничението е 80.
Не оправдавам никой, нека има разследване. За съжаление, ако двете(или дори едната) страни по инцидента бяха малко по-внимателни сега нямаше да си пишем тук.


Прав си, че НА ЦАРИГРАДСКО НЕ СЕ ПРЕСИЧА!
Но защо ограничителната скорост на шосето да е 80км? Нима не може да бъде 50 км. ? Какво толкова ще пропуснат господата и госпожите с бързите лъскави коли и дали то ще е по-важно от един човешки живот?
Ограничителните скорости, даже когато те са 50 км. за градската зона, много често не се спазват и това изобщо не се следи, а още по-малко санкционира от КАТ. То какво ли друго ни е наред, та да искаме и това!!!
цитирай
37. vaskobg - vaskobg
19.11.2009 12:25
Съветвам автора на постинга да махне модерацията на коментарите. Утежнява излишно дискусията, а тя наистина е важна,

приемам съвета...;)
цитирай
38. анонимен - А бре хора -ЧЕТЕТЕ внимателно!!!
19.11.2009 12:37
Даq написано е Цалриградско шосе, но всъщност нещастието става пред паметника на съветската армия - за мен това си е бул.Руски, но това е явно мястото.Да там няма подлез (дори и сега след метрото) , няма пешеходна пътека , но всичко това е на вятъра след като момичето си е отишло!
Справедливост има , само ако сам си я произведеш - по едни или друг начин (законен или не...) , щото каква справедливостима за джипа прегазил до президенството едно друго момиче? - Ами още го търсят , щото видеозаписа от булевардните охранителни камери бил неясен (а после и изчезна...) и т.н.
Тук пък става дума за служител на закона - ха , докато няма волая този закон да се прилага (бил той добър или лош) ама от последният клошар та чак до президента, този закон си е мъртво роден , само на хартия...
Жалко защото така си отиват не само човешки съдби, отиват си животи но си отива и страната ни...
Жалко, наистина...
цитирай
39. анонимен - тази държава
19.11.2009 13:31
Хора трябва да проумеем, че държавата сме ние!! Не съм екстремист и всячески се стремя да избягвам физическите конфликти въпреки,че мога да се справя с 3 пъти по силен противник от мене ( със незавидни последствия за него).
Но ми се струва, че ако попадна в ситуация като тази и държавата не се погрижи да има справедливост за виновния, ще се наложи аз да вляза в ролята на правораздавател. И определено няма да се придържам към законовите норми - ако разбирате за какво говоря.
А може би държата това и чака......
цитирай
40. анонимен - реши си проблема сам
19.11.2009 13:59
Убили са детето ти. Тя е била твое дете и ако ти си бил нейн баща постъпи като мъж. Стига писаници по интернет постъпи като човек загубил детето си - намери правосъдие сам, а не като путьо да се криеш зад разни форуми!
цитирай
41. анонимен - ....
19.11.2009 14:00
По Въпроса Кой е Виновен винаги ще има 2 мнения. Аз бих казал, че в конкретния случай са виновни и 2-те страни.. за съжаление случаят е завъряил трагично. Като шофьор мога да кажа , че всеки ден хора пресичат там, и това въобще не е правилно, обаче да карам с 80 там също не е . В днешно време водачите трябва да са все по-подготвени за всякакви изненади по пътя и винаги да имат 1 на ум.. тоест предимно десния крак да бъде на педала на спирачката отколкото на газта.

Колкото до това между Орлов мост и метро да бъде 50 Км ограничението .. това е безмилесно и нищо няма да промени защото има мантинели ( но това не пречи на хората на БТА и Плиска да ги прескачат) следователно.. нека да има и закон за пешеходеца и за водача.. така отговорността ще е по равно.
цитирай
42. анонимен - Неправилно пресичане
19.11.2009 14:32
Трябва да се въведат сурови мерки срещу безотговорните пешеходци, шофьори и корумпираните катаджии. Неправилното пресичане си е опит за самоубийство!
цитирай
43. анонимен - ?
19.11.2009 14:55
Да си реши проблема сам? Ти чуваш ли се какво говориш? Съветваш ни да се избиваме като кучета? Да се върнем в Средновековието? Ми ако ти утре блъснеш някой в мъглата на магистралата и някой "путьо" дойде и те гръмне, независимо дали си виновен или не, защото човека, когото си блъснал е негово дете?
цитирай
44. анонимен - jalko......
19.11.2009 15:11
mnogo sajelqvam za stanaloto,naistina e neprostimo da si otivat VSEKI BOJI DEN takiva deca kato Ani i e fakt,4e slu4eite s fatalniq krai po pyti6tata dosta za4estqha.Jalko,naistina jalko.V nikakav slu4ei ne obvinqvam momi4eto,v kraina smetka 6ofiorat trqbva da misli za tezi koito sa na pytq,a ne za tova kak da mine-po barzo ili da si demonstrira novata kola kolko e mo6tna.Trqbva da se tarsi nqkakva otgovornost ot tozi 4ovek,ne stava prosto ei taka da ubie6 nqkogo i da si jivee6 posle po-staro mu.4ovek trqbva da nosi otgovornost za deistviqta si.Mnogo tyjno -no za sajelenie istina,4e nai-veroqtno nqma da ima napredyk ili izob6to nqkakvo re6enie po incidenta.Ve4e nikoi ne e zastrahovan,i vseki si misli 4e nqma da se slu4i to4no na nego.Molq vi hora badete po-vnimatelni,tezi zad volana,i tezi izvyn kolite.
цитирай
45. анонимен - За да излети след удар тяло на 6 ме...
19.11.2009 15:17
rat написа:
За да излети след удар тяло на 6 метра, скоростта е била над 70 км/ч.
Тия идиоти дето коментират някакви простотии за "градски магистрали", освен че са идиоти както вече казах, са и малоумни..............В градски условия скоростта е ясна и тя е 50 км/ч.
Стават грешки обаче, дори и най опитния шофьор може да бъде разсеян за секунда, а когато скоростта е висока това е достатъчно. Там е адски опасно място, а много често съм виждал да пресичат хора. А това, че г-на си ползва колата изобщо не ме учудва, нашата полиция е в окаяно състояние, държава в държавата. Тъжна история.


Ограничението на Цариградско Шосе е 80 км/ч. Недей да пичеч, като не си наясно.
Там е забранено движението на велосипеди, пешеходци и мотоциклети. Има много подлези и всичките в добро състояние.
Този път са си виновни пешеходците.
На много места пешеходците тичат през улици и булеварди, защото ги мързи да мръднат 10м. до светофар или подлез.
цитирай
46. анонимен - Даq написано е Цалриградско шосе, ...
19.11.2009 15:20
анонимен написа:
Даq написано е Цалриградско шосе, но всъщност нещастието става пред паметника на съветската армия - за мен това си е бул.Руски, но това е явно мястото.Да там няма подлез (дори и сега след метрото) , няма пешеходна пътека , но всичко това е на вятъра след като момичето си е отишло!
Справедливост има , само ако сам си я произведеш - по едни или друг начин (законен или не...) , щото каква справедливостима за джипа прегазил до президенството едно друго момиче? - Ами още го търсят , щото видеозаписа от булевардните охранителни камери бил неясен (а после и изчезна...) и т.н.
Тук пък става дума за служител на закона - ха , докато няма волая този закон да се прилага (бил той добър или лош) ама от последният клошар та чак до президента, този закон си е мъртво роден , само на хартия...
Жалко защото така си отиват не само човешки съдби, отиват си животи но си отива и страната ни...
Жалко, наистина...


Бул. "Руски" е бил в светлото ти комунистическо минало, сега бул. "Цар Освободител". И подлез има и на СУ и на Орлов мост. И не може да има през 5 метра пешеходни пътеки, защото някой го мързи да си премести дебелия гъз.
цитирай
47. анонимен - Moite suboleznovaniq
19.11.2009 15:28
Poznavah Ani i na denq kogato razbrah za sluchiloto se plakah. Mnogo sujalqvam, che vinovnika ne samo ne e nakazan, a dori vinata e prehvurlena na Ani. :(:(:(:( Nai absurdnoto e, che tova se sluchva na edin angel...
цитирай
48. rat - За да излети след удар тяло на 6 ме...
19.11.2009 15:34
анонимен написа:
rat написа:
За да излети след удар тяло на 6 метра, скоростта е била над 70 км/ч.
Тия идиоти дето коментират някакви простотии за "градски магистрали", освен че са идиоти както вече казах, са и малоумни..............В градски условия скоростта е ясна и тя е 50 км/ч.
Стават грешки обаче, дори и най опитния шофьор може да бъде разсеян за секунда, а когато скоростта е висока това е достатъчно. Там е адски опасно място, а много често съм виждал да пресичат хора. А това, че г-на си ползва колата изобщо не ме учудва, нашата полиция е в окаяно състояние, държава в държавата. Тъжна история.


Ограничението на Цариградско Шосе е 80 км/ч. Недей да пичеч, като не си наясно.
Там е забранено движението на велосипеди, пешеходци и мотоциклети. Има много подлези и всичките в добро състояние.
Този път са си виновни пешеходците.
На много места пешеходците тичат през улици и булеварди, защото ги мързи да мръднат 10м. до светофар или подлез.

Ти не си добре нещо. Не разбра ли, че става дума за различен булевард вече. Хайде стегай се вече. 80 км след орлов мост преди това са 50.
цитирай
49. анонимен - ...
19.11.2009 15:38
Само не разбрах защо авторе натъртваш на това как те най-спокойно са си пресичали на натоварения булевард при слаба видимост... Това не е оправдание а точно обратното.
Моите съболезнования за нелепо загиналото момиче.
цитирай
50. анонимен - ...
19.11.2009 15:43
v povecheto koito pishat mnenie tuk ne e ostanalo nishto choveshko... jalko che po nqkakva prichina e izleznal tozi blog kato link na glupava novinarska stranica.
цитирай
51. анонимен - Моите съболезнования. Не пожел...
19.11.2009 16:45
Моите съболезнования. Не пожелавам това на никого. Определено шофъорът е карал за мен с привишена скорост при тези условия, но за съжаление тази нелепа смърт е още един пример за това, че не бива да се пресича на необозначени места. Не искам, разбира се да обвинявам никого, но ситуацията щеше да е съвсем различна, ако младежите са пресичали на светофар. Нека внимаваме при пресичане. Каквото и да се случи с процеса, които може да бъде и потулен от колегите на шофъора, момичето няма да се върне.
цитирай
52. eldorado07 - Po Carigradsko nikoi ne kara s 50, a ...
20.11.2009 23:05
Po Carigradsko nikoi ne kara s 50, a sas 70 i nagore. Mnogo nagore daze.
цитирай
53. анонимен - Поклон пред паметта на момичето. ...
25.02.2010 21:38
Поклон пред паметта на момичето. Съболезнование към близките. На 60 години съм и имам документ за кормуване на МПС от близо 40 години. Тогава преди близо 40 години закона се тълкуваше, че трябва да се кара със съобразена скорост. А съобразената скорост е скоростта, която не ти "позволява" да направиш пътно-транспортно проишествие камоли да пребиеш човек. Днес никой не говори така. Днес колите са по тротоарите. Добре, че не вървят
цитирай
54. анонимен - ММ
21.07.2010 12:33
Саморазправа е единственото възможно решение според мен.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vaskobg
Категория: Политика
Прочетен: 173488
Постинги: 26
Коментари: 167
Гласове: 184
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930